Melodifestivalen 2009

Min bedömning!

1. Velvet -
The Queen

Poäng: 7
Kommentar:  Jättebra låt, gillar verkligen den. Extra plus för den häftiga, dock konstiga, "klänningen".


2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I Got U

Poäng: 4
Kommentar:  Visst, svängig och lätt att sjunga med i. Men jag blev inte så jätte förtjust i den.


3. Molly Sandén - Så vill stjärnorna

Poäng: 7
Kommentar:  Braaa! Till skillnad från Amy förra veckan har Molly bättre röst och ett mognare och äldre utseende.  Dock var den lite för seg, kan tänka mig att hennes röst skulle passa mycket bra till en med lite mer fart i.


4. EMD - Baby, Goodbye

Poäng: 8
Kommentar:  Riktigt bra. Bra framförande och är faktiskt förvånad, eftersom jag inte är så förtjust i EMD låtar.


5. Mikael Rickfors - Du vinner över mig!

Poäng: 9
Kommentar:  Älskar. ÄLSKAR! Bra låt, bra artist, bra sångröst, bra... allt! Förutom den korta lugna delen i slutet.


6. Maja Gullstrand - Här för mig själv

Poäng: 3
Kommentar:  Nej, tack. Gillar den verkligen inte. För seg och tråkig.


7. Sofia - Alla

Poäng: 6
Kommentar:  Superbra låt, men jag fattar inte hur de tänker när de tycker vi ska representera Sverige med ett bidrag på grekiska! Helt fel tycker jag.


8. BWO - You're Not Alone

Poäng: 7
Kommentar:  På ett sätt var den bra. Den var häftig att lyssna på och det kändes som om den hade ett budskap på något sätt. (Fråga mig inte vilket budskap. Jag gör det bara.) Samtidigt var den tråkig och jobbig att lyssna på. Jag vet inte om jag ska ge den full pott eller ingenting. :P Så den fick sju.
 
Till Final:
5. Mikael Rickfors - Du vinner över mig
8. BWO - You're Not Alone

Andra Chansen:
3.
Molly Sandén - Så vill stjärnorna
4. EMD - Baby, Goodbye


Kommentarer
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback