Kärt barn har många namn.

                                                             Kom ihåg att supporta! KLICKA HÄR!
                                                          Det kostar ingenting, och jag blir jätteglad!

Jag lyssnar ju mest på en balndning av rixfm-musik, lite modernare popmusik liksom, och gamla artister som Van Morrison, Jonny Cash och Status Quo (<3). Det som jag tidigare bara kallat rock (eller möjligtvis skrikmusik eftersom det är vad jag tycker att det är) vissade sig vara en enorm samling olika musikstilar med olika, halt outalbara, namn. Till exempel gruppen 'Nightwish' som jag nyligen (läs: igår) lärde mig att tycka om, spelar tydligen symfonisk metal. 'My Chemical Romance' och '30 seconds to mars' spelar alternative rock, och 'Muse' (som har gjort en underbar låt till den underbara filmen Twilight) är en britpop/rock/Progressiv rock/post-punk grupp.
Förvirrande.

Allt detta har jag tidigare bara kallat rock, helt enkelt (eller skrikmusik). Men tydligen hade jag väldigt fel. Och jag tänker inte försöka lära mig alla olika stilar bara för att jag börjar tycka om musiken. Det skulle jag aldrig komma ihåg.

Min favoritlåt med respektive artist ovan;
Nightwish
- Over the hills and far away


My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade


30 seconds to mars - The Story


Muse - Supermassive Black Hole
 

Det som är lite intressant är att alla ovanstående låtar är de första jag någonsin hörde av gruppen, och så älskar jag dem.

När jag ändå är igång måste jag dessutom lägga till ytterligare en rockliknande låt från världens bästa film Twilight!

Paramore - I Caught Myself

Kommentarer
Postat av: Bella

Supermassive Black Hole ÄR BÄST!!!! ^^ :D

Datum: 2009-06-22 Tid: 11:00:12
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback