Läxor, Läxor och åter läxor!

Blä.
Haft fullt upp hela veckan, nu har jag iallafall bara två inlämningar och ett prov kvar. ("bara" :P )
Det är iallafall skönt att det är fredag! Tack och lov.
Ikväll ska vi äta pizza, yummie! Dagen har avit ganska bra, fast jag va väldigt trött och fick ont i huvudet på eftermiddagen. Som tur var skulle vi se film på No:n, läsa på svenskan och sista lektionen var Bild, så det var en skön avslutning. Fick förresten VG på svenska Nationella Prov, är nöjd faktiskt.

Vår skola har blivit utvald till att delta i PISA-testet i år. Och nej, det har inget med Lutande Tornet i Pisa att göra.
Pisa står för Programme for International Student Assessment. 30 elever födda 93 ska sitta en förmiddag och göra ett test, i no, matte och läsförståelse (tror jag det var) och sedan läggs hela Sveriges result ihop och skickas till Australien (av alla ställen) där några personer räknar ut hur bra Sverige ligger till i skolan. Förr förra året, 2006, deltog 57 länder i detta. Våra kära grannar Finland ligger i top i nästan allt, tätt följt av Canada och ett annat land jag glömt namnet på. Men vi är åtmindstånde bättre än Danmark och Norge. Tyvärr verkar vårt resultat sjunka för varje år.
Ja, det är var ju (inte) intressant...

Jag har gjort klart min vetekudde i slöjden idag, sånär som på en enda knapp som ska sys dit. Är ganska nöjd med resultatet, hoppas bara syslöjdläraren också tycker det. :P
Istället för att förklara hur den ser ut visar jag med en bild nästa gång jag får den.
Ström (som är ett smeknamn på en kille i skolan) verkar ha som hoppy att lyfta upp 'Sofie' på sina axlar och bära omkring med henne. Under slöjdlektionen skulle 'Sof' gå ut ur klassrummet och göra något, när han stod där. Han lyfte upp henne på axlarna och började snurra. Det såg faktiskt rätt roligt ut. :P


Aja, nu är det färdigbablat för idag.


Kommentarer
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback