Underbara kranvatten! <3 :P

Nu är jag tillbaka i Sala efter en mycket törstig vecka hos pappa i minibyn Tärna.
Svenska: Nu när jag är tilbaka i Sala kan jag dricka vanligt kranvattnet direkt från kranen igen! xD

Jag är inte så insatt i vad som är fel, men så vitt jag förstår är det ett filter som är trasigt/utslitet/gammalt/whatever i något sorts miniminireningsverk där ute. Detta gör att vattnet smakar och luktar ruttet ägg. Mysigt värre va?
Just nu fyller vi på stora dunkar med kranvatten här från mamma i Sala eller från farföräldrarna i Enköping och dricker från det. Lite irriterande att man måste krångla på det viset, men det är helt klart värt det för att slippa äggsmaken. De få gånger vattnet faktiskt inte smakar ägg smakar det istället järn, usch.

För att göra saken värre blir handfaten missfärgade av det vattnet. Allt får en rostbrun färg, det ser ju väldigt mysigt ut när man ska bada i badkaret. *host*

Men som tur var så håller de iallafall på att fixa det nu, efter typ 10 år. xD
Och vi har bytt handfat, toaletter och badkar i hela huset, så nu slipper man missfärgningarna också! :P

Nu ska jag återgå till att skriva på min sammanfattning om radioaktivitet. Jippi. *suck*

Bye.

Kommentarer
Postat av: Bella

Haha härligt xD

Men lyxigt med nytt badkar^^

Lycka till på provet :)

Datum: 2009-03-23 Tid: 22:45:02
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback