Jesus Christ Superstar!

Jag vet inte om jag kan säga att Jesus och rockopera passar i samma mening, men något underhållande är det ju. Jag tror inte de sagt ett ord som inte varit i en sång sedan filmen började, men det kanske är grejen. I alla fall så visas Jesus Christ Superstar på tvåan nu ikväll, och nu ska han strax hängas på korset. Hm.

Jag är inte mycket till troende, trotts att jag både är konfirmerad och döpt. Något tror jag på, men vad vet jag inte riktigt. För att citera ur en av min favoritbokserier "Vampire Academy";

"Jag och Gud har en överenskommelse. Jag lovar att tro på honom - nätt och jämnt - och han låter mig sova på söndagar."

Vad tror ni på? Är ni kristna, eller har ni en annan tro?
Och varför tror ni?
 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tja, jag är ju både döpt och konfirmerad, men inte troende direkt. Jag skulle nog kalla mig själv för ateist. Mina föräldrar (mamma speciellt) är sur på mig för att jag inte kan tro på nåt sånt -.-

Datum: 2010-04-07 Tid: 00:10:39
Hemsida: http://www.lovisabernerus.blogspot.com
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback