Tjejen med vidgade vyer.

iHar ni märkt att min musiksmak är oändlig? Jag lyssnar på - utan att överdriva - allt! Min Ipod är en salig röra av allt möjligt.

Senaste tillskottet till i kategorin Favoriter heter Turn The Lights Out av Hadouken. Jag tycker den är riktigt bra.


En annan favoritlåt är A Boy Named Sue av Johnny Cash.

Och så Rolf Wikström. Jag älskar Rolf Wikström! Mississippi heter denna.


Och en annan låt jag nyligen börjat gilla är Fireflies av Owl City.


Sen har vi ju Sirenia, med The Path To Decay.


Så idag hittade jag en favoritlåt jag hade för några år sedan. Forca med Nelly Furtado.


Förstår ni principen med salig blandning?
Jag har till exempel en CD skiva här hemma som heter "Tio i Topp Volym 4 1965-67". Jag tycker de är bra allihop, låtar från 1965.
Jag har nog aldrig mött någon som tyckt om så mycket olika musiktyper som jag. Jag menar, Nightwish, Van Morrisson, Pink, Sarek, t.A.T.u, Nordman, Lady Gaga och Dolly Parton. För att göra en kort lista. En ganska varierande lista, tycker ni inte?

Jag vill i princip alltid lyssna på musik. När jag inte gör det sjunger jag ofta tyst för mig själv. Musik hjälper mig ofta att koncentrera mig (instrumentallåtar då, sådana utan text, ofta filmmusik), ibland är det ett sätt att slappna (jag lyssnade mycket på Enya när jag skulle sova förut), ibland är det skönt när man är arg/ledsen och vill avreagera sig utan att det involverar att slå på något (låtar i stil med Turn The Lights Out jag länkade till där uppe brukar funka bra till det).

Vad lyssnar du på för musik? :)


Kommentarer
Postat av: Bella

Haha, jag lyssnar på musik som du har tröttnat på xD

Datum: 2010-01-22 Tid: 22:51:12
Postat av: anna

Hej, jag har utmanat dig i min blogg :D

Datum: 2010-01-23 Tid: 15:12:31
Hemsida: http://annapannis.blogspot.com/
Postat av: Tove

Fireflies med Owl City är galet bra! :)

Datum: 2010-01-24 Tid: 00:39:35
Hemsida: http://tovehs.blogg.se/
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback