Sala Silverstaden.

Jag har bott i eller kring Sala i hela mitt liv. Typ... jag minns inte de tre första åren då vi bodde i Fjärdhundra/Tärna. 
Tidigare, det vill säga fram tills 7:e juli förra året, tyckte jag Sala dög till stad att växa upp i, men när jag väl flyttade hemifrån skulle jag till en så stor stad som möjligt. Västerås allra minst, men gärna Stockholm också. Jag tyckte helt enkelt Sala var lite tråkigt. Man kände ju till allt utan och innan, här hade man växt upp. Nej, då ville jag bort härifrån.

Så, vad hände då den 7:e juli förra året?
Jo, London hände. Tre veckors språkresa i EU:s största metropol hände.

Det är aldrig tyst där. På natten hörde man ljudet från mototvägen vi råkade bo intill, på dagen var det tunnelbanor, bussar och nio miljoner människor man hörde. Det. Var. Aldrig. Tyst!
Att sedan komma tillbaka till lilla Sala... det sprängde i öronen av tystnaden när klockan var sex på kvällen! hahaha

Sedan dess har jag älskat lilla Sala. Helst vill jag aldrig flytta härifrån. Jag har ärligt talat redan bestämt mig för vart jag vill bo om jag får välja. Bellas pappas gamla lägenhet på torget!

Däremot vill jag mer än gärna resa tillbaka till London, och till andra platser. Jag vill fortfarande resa Jorden Runt på en kombinerad filminspelnings- och kulturella platser, hihi. Jag kan dessutom tänka mig att bo utomlands i en liten mysig by någonstans... som Sala. Men inget stort. Det har jag insett inte är något för mig.

Men vem vet, man kanske hinner ändra sig flera gånger? hihihi


Hur är det med er
?
Trivs ni där ni bor?
Vart vill/ville ni bo när ni flyttar/flyttade hemifrån?


Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Okej men tack för svaret iaf ;).



Allt bra med dig annars? :D

Datum: 2010-03-27 Tid: 12:28:52
Hemsida: http://ferhat.blogg.se/
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback