Förebilder.

Jag har framför allt två förebilder inom ridning och speciellt NH (Natural Horsemanship). Den ena är 16 år och heter Norah Kohle. Hon har två hästar, Conny och Coolman. Hon har ett fantastiskt band till sina hästar och är otroligt duktig på trickträning och NH. Conny har gått från bråkig problemhäst till underbar drömhäst sedan han kom till henne, och verkar vara en fantastisk häst.


(Bilder från henned bilddagbok empathy)
Blogg; http://nkohle.blogspot.com/
Träningshemsida; http://www.norahkohle.webb.se/

Nästa person är Paulina Tufvesson och är 17 år. Hon äger en liten shettiskille vid namn Alvin. Hon har ägt Alvin i ungefär fyra månader, sedan 6:e augusti, och sedan dess har deras utveckling gått från 0 till 100. Alvin var också något av en probelmhäst, men idag är de oerhört nära varandra och den kärlek, tillgivenhet och förtroende de visar varandra är något de flesta inte kan få fram på flera år med sina hästar!

Paulina har just nu över 2900 personer som följer henne och Alvin på bdb. För ett tag sedan hittade hon ett sött litet shettisföl vid namn Isak, som hon ville köpa. Dock hade hon inte pengarna att köpa honom just nu. Hon försöker skrapa ihop pengar från alla håll, och bad de som bevakade henne kunde skänka en någon krona till henne. Om det så bara var en krona. Många bäckar små ni vet.
Hon har på tre dagar fått in ungefär över 800 kr. Hon är en förbild för många.


(Bilder från henned bilddagbok mirakelbarn)
Hemsida; http://www.playlovelearn.studio.nu/
Film; 1 & 2

Kommentarer
Postat av: Emelie

Paulina och Norah (+Maria) är grymma!

Datum: 2009-12-18 Tid: 20:44:53
Hemsida: http://mellliie.blogg.se/
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback