Tusen val.

Nu går jag igång igen.

Vi slutar ju 12.10 på onsdagar. Men i morgon ska vi till Björnöborg och sova över - 'skolresa' - och så skulle en del iväg och köpa mat till det idag. Vi skulle nämligen planera och göra allt. Johan, min mentor, skulle följa med och betala, men han hade redan sagt att han inte tänkte gå själv. Men plötsligt skulle alla i 'matgruppen' någonstanns och kunde inte alls följa med och handla. Så jag bestämde mig att hjälpa till, trotts att jag missade 12.27 tåget och skulle få vänta två timmar på nästa. Dessutom missade jag lunchen, men det var inget större problem eftersom jag bara kunde köpa något på Pressbyrån.
Nu kommer jag till tanken med inlägget.

Jisses vad många val vi ställs för varje dag! Man tänker inte ens på hur mycket man har att välja mellan, inte jag i alla fall. Vi gör olika val varje dag, välja mellan märke A eller B, eller C också för den delen. Den eller det, dem eller de här.
Jag skulle köpa en korv i bagett till lunch. 'Hon' är kassörskan.
Hon; Kokt eller grillad?
Jag; Grillad.
Hon; Fransk, kryddig eller ???(*dåligt minne*) dressing?
Jag; Fransk
Hon; Senap och ketchup?
Jag; Bara senap.
Hon; Stark eller vanlig?
Jag; Vanlig.

Jisses, jag blev nästan stressad då. En himla massa val att göra bara för en simpel korv i en bagett! Dessutom skulle jag göra valet om jag ville ha en dricka till eftersom de hade ett erbjudande att man fick en korv i bagett plus en 50 cl dricka. När jag sa ja fick jag sedan välja mellan massor av olika sorter!
Allt det för en korv till lunch!

Nä, nu sticker jag till stallet. Där är det inte så mycket olika val att göra, där går man på rutin! Hehe.
Chao!


Kommentarer
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback