Hi Sunshines!

Rubriken är så långt ifrån att beskriva mig som det går just nu. Trött, huvudvärk och allmänt på dåligt humör.
Jaja, går ju bara till lunch idag, känns skönt.

Igår var vi på en föreläsing om mat och att äta rätt av Tommy Svensson. Cool kille måste jag säga, riktigt rolig.
Han berättade i alla fall om vad en hel del grejer egentligen bestod av. Tro mig, det är en mindre uppsjö av saker jag aldrig tänker sätta i samma mening som "äta", i hela mitt liv igen.

Visste ni att det är fågelskit, närmare bestämt sparvskit i Coca Cola? Det är därför det fräter så på ben och tänder. Fågelskit fräter ju på bilplåten om det kommer där.

Jag har sedan tidigare vetat att det finns Aspartam, ett medel som även finns i myrgift, i tuggumi och annat sockerfritt. Men jag antog att det inte var så extremt farligt om jag bara åt det sällan, jag äter ju bara tuggumi och inga lightproducter. Efter att igår ha hört att en till två deciliter outspädd "Fun Light"-dricka hade tagit död på en hel myrstack slängde jag min påse med tuggumi.

Sedan var det lite strösaker, som att parfym är gjord av bäverns anala doftkötlar (Trevligt va?), kryddan Aromat kan framkalla ADHD liknande symtom, dricker man för mycket av energidrycken Monster kan man förkorta sitt liv med upp till 20 år och att "konstgjorda jordgubbar" i till exempel glass är gjort av ungefär 27 olika ämnen.

Efter 20 minuter var jag helt yr av namn som natriumglutamat och liknande. Jag skulle verkligen vilja lyssna på honom igen!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Du är umanad på min blogg:P

Datum: 2010-01-26 Tid: 14:46:21
Hemsida: http://eyecandi.webblogg.se/
Postat av: MELLLIIE

I fanta finns det ett ämne som finns i fiskfjäll. :P

Datum: 2010-01-26 Tid: 15:26:07
Hemsida: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: MELLLIIE

Svar: Okej, jag tar och fixar en spalt nu ! :)

Datum: 2010-01-26 Tid: 20:37:19
Hemsida: http://mellliie.blogg.se/
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback