"Ja, det är om din tid hos tandregleraren..."

Är jag ensam om att tycka det låter som tortyr? Jag menar, regleraren... Jisses.
I alla fall så ringde de från tandvården och sa att de bokat in mig för att se över en viss liten sne tand längst bak, högst upp till vänster. Hon började rabbla upp tid och datum, och jag som satt på tåget fick lite brått att försöka skriva ned det. Problemet var att jag inte hittade mitt skrivblock i den röriga väskan. Så det fick bli en paniklösning och skriva på handen. Men tror ni inte tjejens direkt efter frågar "Vill du att jag ska skicka ett sms med tiden?"
Jo tack, det var så dags det.

I alla fall... Vad jag ska göra där? Jo. Jag har en bråkig liten tand som ligger fel. Eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska förklara det så visar jag med en fantastiskt vacker Paint-bild.

Känner mig som en riktig Picasso. Nej, men ni förstår principen? Det där är min överkäke..

Grejen med den där ondskefulla tanden är att den kan fortsätta växa eftersom tanden på underkäken inte "tar emot". Vilket i framtiden kan resultera i en söndernött kind, mycket smärta och ett rejält tomrum i plånboken.
Så nu ska jag, den 23/4 iväg till torterare... eh... jag menar regleraren. *vissel*

De kommer antagligen inte göra mycket åt den då, tror jag, utan det är bara en speciallist från Västerås som ska komma och undersöka den lilla ondskefulla tanden. Och enligt min tandläkare som beslutade att jag behövde undersökas extra var att missa den undersökningen ungefär samma sak som att boka sittplatser till sin egen begravning. Hm. Känns betrygande, tycker ni inte?

Jaja, vi får se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: M I C H E L L E

Hej! :D

Skulle du vilja vara med i min fototävling med temat kärlek? Få mer information och anmäl dig i ett inlägg på bloggen!



Kram, Michelle!

Datum: 2010-03-29 Tid: 21:00:11
Hemsida: http://michellepaine.blogg.se/
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback