My world, my everything.

Idag tänkte jag, eftersom jag var ledig, låta Winnie gå lös lite i ridhuset för att få röra lite på sig på en större yta än hagen. Så tänkte jag passa på att träna lite också. Social träning liksom. I vanliga fall är ridhuset upptaget när jag kommer hem från skolan, så det passade ju väldigt bra idag. Jag lade på henne ett innetäcke och fäste en grimskaft i hennes grimma och knöt det runt halsen och så släppte jag henne bara. Vi var ensamma, såklart, och jag satte mig på en sockerbit (man kallar en sorts litet hinderstöd för sockerbit) i mitten av ridhuset och såg på henne när hon gick omkring. Snart kom hon fram till mig, och då provade jag buga igen. Hon lär sig snabbt måste jag säga. Nu är det bara sista lilla biten att lägga ned ena benet helt som hon inte riktigt vill/vågar!

Så provade jag lite social träning. Till exempel satt jag på en av voltigens 'trähästar' och slog händer och fötter mot den i snabb takt. Hon höjde huvudet och klippte med öronen bara. Senare provade jag att rotera grimskaftet över hennes huvud, på hennes sidor och liknande, till och med tillräckligt snabbt för att ett sådant där "Svish-ljud" uppstår, hon såg bara lite fundersamt mot mig.
Och hon är fyra!
Min älskade lilla sötsak. <3

Kommentarer
Postat av: Beella

Naaaw <3 Hade velat vara med =D

Hon är underbar!!! ^^ <33

Datum: 2009-11-18 Tid: 19:28:58
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback