Bättre sent än aldrig!

Här kommer en mängd bilder från London + massor av babbel från mig! Yay.

WELCOME TO LONDON!

Hehe, det var det här man möttes av när man landade. Vi var till och med tvugna att vänta i flygplanet eftersom det regnade så mycket! Men det är typiskt London/England-väder, och faktiskt något jag räknat med.

Vi blev skjutsade till en pub som heter The White Bear där vi fick sitta och kolla på film i en och en halv timme innan våra värdfamiljer kom för att hämta oss. Vissa hade suttit där i sex timmar när vi kom. O.O


Dagen efter det samlades vi vid The White Bear igen och fick sedan åka tunnelbana till skolan där vi gjorde placeringstest och lekte lite lekar. Sedan blev det minisightseeing runt skolområdet för att visa var alla salar låg. Vi hade nämligen inte lektioner på samma ställen allihop.


Nu kommer lite fler sightseeing bilder! Vi gick på Londonsightseeing dagen efter.
Big Ben



London Eye


Trafalgar Square -
Endast Lord Nelson på columnen. :P


Buckingham Palace -
THE QUEEN IS HOME! Men hur vet jag det? :P (Nej, det fanns ingen skylt eller så!)
Ledtråd; Union Jack


(Reklamskyltarna vid) Piccadilly Circus


Tower of London

Här inne finns kronjuvelerna!


Tower Bridge


Bara tvugen att lägga upp bild på detta.

Houses of Parliament & Big Ben


Min grupp <3


(Vår lärare i blå EF tröja i mitten!)


Please, mind the gap between the train and the platform!!
(De orden kommer jag ALDRIG att glömma! x''D På i princip var enda tunnelbanastation säger de det, och det roliga är ju att 90 % av gångerna är ju det ju ca tre centimeters mellanrum! :P )


Min rumskompis Celia & Jade


Svenska ledaren Erik & Engelska ledaren Perri


Franska Margaux & Svenska Josephine
x'D


Min 'värdmamma' Wendy


Wendy och hennes vuxna son Jason


STELLA! <3  
(Deras hund)



Mina rumskompisar Pauline
(från Frankrike) & Celia (från Spanien) å så Stella. x'D



Nortolt. Stationen där jag bodde.


:P


Lunch!!


TELEFON! x'D


...å världens godaste pizza!


Herregud, de tog tid. o.O
Det blev 32 bilder, och då har jag ändå flera kvar jag ändå inte orkade ladda upp. x'D
Aja, det var lite iallafall. Undrar ni något mer så får ni fråga. ^^
Bye.


Kommentarer
Postat av: anna

Det är bara en sak jag undrar... Hur kunde tiden gå så fort? Jag menar - du gick ju nyss på babysim vad jag minns/kram mamma :)

Datum: 2009-08-02 Tid: 22:05:00
Postat av: Anonym

-Please, mind the gap between the train and the platform.

5 min senare

-Please, mind the gap between the train and the platform.

5 min senare

-Please, mind the gap between the train and the platform. Haha xD

Du verkar har haft jättekul :D

Datum: 2009-08-03 Tid: 12:57:57
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback