Reagera lite.

Jag läste en Metro tidning på tåget på vägen hem. Annars brukar jag inte kunna göra det, eftersom alla tidningar försvinner från ställningarna innan man hinner blinka.
I alla fall hittade jag lite intressanta artiklar jag tänker förmedla min syn på för den som inte bryr sig, hah.

För det första verkade hela tidningen ha ett "GO GREEN!" tema. Det är väl bra. Sen hur miljösmart det är att ge H&M två hela uppslag, alltså fyra sidor, för att visa fyra olika klädesplagg direkt efter första sidan kan diskuteras. Man förstår lika bra av en halv sida.
Sen kom diverse artiklar om klimatet, vad politikerna gör för klimatet, eller kanske snarare vad de inte gjort än.

Sen kom vi till delen jag tänkte skriva lite kort om. En liten artikel med vad DU kan göra för att hjälpa miljön. Nämligen klippa dig. Det är nämligen mer miljövänligt att vara korthårig, eftersom det går åt mindre schampo och vatten till kort hår än till långt. Allra helst skulle man endast ha rakat huvud, så länge man gör detta hos en frisör.
Till artikeln hörde två bilder. En på Agyness Deyn (aldrig hört talas om tidigare) med, jag citerar, "den korta, rätta klimatfrisyren." Bredvid fanns en bild på Angelina Jolie och hennes, jag citerar igen, "inte lika klimatsmarta frilla". Hon hade hår till nedanför brösten.

Så nu är man alltså klimatbov för att man har långt hår? Det är ungefär som när de anklagade kungen för att stjäla mat ur afrikanska barns munnar då han åkte omkring i biogasbilar (biogas kan ju göras av spannmål).
Herregud säger jag bara.

På en sida efter det hittade jag en annan liten, rätt intressant notis. Nämligen om "Muterad Svininfluensa". Jahapp, nu ska man alltså inte bara oroa sig för svininfluensa, utan också för muterad sådan? Och vad gör den här muterande svinisen då? Förvandlar en till en gris? Nöff.

Och så till sist till det mest bisarra av allt. Den väldigt omtalade vampyrfilmen Twilight har blivit porrparodi. Jag trodde gränsen för vad som räknades som patetiskt och långt ifrån normlat gick när de tillverkade en kall Twilightdildo med texten "I sparkle" på (källa; Kenzas blogg), men där hade jag tydligen fel. Det här har VERKLIGEN gått för långt.

Nej, nu ska jag sluta med det här babblet. Ha det så gött allihop. Hejpåer.

Kommentarer
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback