Det blir bara värre och värre...

... OCH ÄNNU VÄRRE!

Förra årets julkaländer handlade om en mycket barnslig,vuxen man i blont affrokrull som råkade posta sin inköpslista (bestående av bland annat 500 kg smör) till tomten i stället för sin önskelista. Fortsatta avsnitt handlar om hur han och hans två vänner försöker ta tillbaka önskelistan. De bor i en stad som liknar ett grått parkeringshus i betong och ger i alla fall mig en skrämmande inblick i hur världen säkert ser ut om x antal år. I alla fall slåss våra huvudkaraktärer i slutet med kycklinghjärnor och ägghuvuden för att rädda jultomten.

Eeeh..

I år har SVT slagit sitt eget rekord i idiotiska julkalendrar. Året julkalender handlar kort och gott om två redan 'kända' barnprogramkaraktärer.
Nämligen Supersnälla SilverSara och StålHenrik.
Redan vid namnen börjar man dunka huvudet i väggen och skrika "Det var bättre förr!"

I alla fall är de tidiga superhjältarna SilverSara och StålHenrik nu pensionerade och bor på den konstgjorda planeten Julstjärnan... (Jisses).
De underhåller sina barnbarn Vega och Nova genom att berätta historien om sitt allra första, stora äventyr.
Vid det här laget har man svimmat av 'dunka-huvudet-i-väggen', och det kanske är lika bra det.

Det här är ungefär som med våran hund Tyson. Han var så übersupersötgullig när han var liten, men som vi brukade säga när han var äldre: "Något gick fel på vägen". Han var fortfarande söt. Men han var såå mycket sötare som liten.

Julkalendrar som Slotten på Greveholm, Pelle Svanslös, Tomtemaskinen, När karusellerna sover och Dieselråttor & Sjömansmöss ska nu mäta sig med barnsliga, vuxna människor som skickar fel önskelistor och pensionerade superhjältar som bor i rymden.
Var i hela friden 'gick någonting fel'?

(Supersnälla SilverSara och StålHenrik.  Bild från Expressen)

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Mysteriet på Greveholm <3

Datum: 2009-11-13 Tid: 18:28:31
Postat av: Jag, bara jag.

Greveholm ägde ju allt och alla <3

Men jag håller med, SVT har flippat ut totalt -.-'

Jag som trodde att det skulle bli Nelly Rapp, en av mina idoler från när jag var yngre :(

Datum: 2009-11-13 Tid: 19:25:15
Hemsida: http://isthevampire.blogg.se/
Postat av: Emelie♥Tussen

Greveholm var bäst av alla! Gud, jag tittade inte förra året och kommer inte göra det i år heller. SVT har dunkat för hårt i väggen ser det ut som. "/

Datum: 2009-11-13 Tid: 20:56:54
Postat av: Craxxy

Håller med, SvT går utför med julkalendrarna! D:

Datum: 2009-11-13 Tid: 21:33:36
Hemsida: http://www.craxxy.bloggplatsen.se
Postat av: Bella

Greveholm =D <3

Haha, som alla redan har sagt x)

O MY GOD!!! Supersnälla SilverSara och Stålhenrik? Upprepar ALLT du sa i inlägget!!!! -.-

Datum: 2009-11-13 Tid: 21:46:35
Postat av: Sara (s.k. Pollux-Sara)

Greveholm is the shieet! Allt blir bara så sjukt mycket sämre, och det var verkligen bättre förr. Då gick man upp tidigare på morgonen, även fast man var kolosalt trött för att se den efterlängtade Julkalendern, men nu? Visst, man blir äldre och förändras, men man minns fortfarande den där "gamla goda tiden" när allt var så bra. För årets Julkalender säger jag bara; OMFG! USCH! [ursäkta versalerna, men jag är arg! xD]

Någon bör sända in protestista till svt, och be dem sända de gamla kalendrarna igen. Finns grupp på Facebook, med ca 70.000 fans! :D xD

Mysteriet på Greveholm in my heart <3

Datum: 2009-11-13 Tid: 22:29:26
Postat av: Milan

Det är hemskt. Nu har SVT gjort bort sig totalt. Någon som hänger med på protestlistan? ;)

Datum: 2009-11-18 Tid: 19:42:56
Postat av: Majaroseen

VEM KOLLAR PÅ SÅNT SKIT?

Datum: 2009-11-19 Tid: 14:56:56
Postat av: Alicia

Pelle Svanslös, Tomtemaskinen, och Dieselråttor & Sjömansmöss är det bästa som nånsin gjorts. Nu handlar alla julkalendrar om korkade vuxna som beter sig som treåringar. Min favorit är Dieselråttor & Sjömansmöss. Sååå rolig, overklig, förvisso, men helt underbar. Hur gammal var jag? Fem, kanske fyra? Sedan kom det in en korkad nissa, en kille som ska köpa 500 kg smör och två larviga superhjältar.

Datum: 2009-11-19 Tid: 18:28:54
Hemsida: http://inmyshadow.blogg.se/
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback