April April?

Då är det dags igen. Första april. Dagen då du får luras som en blådåre utan dåligt samvete.

Själv har jag inte blivit lurad, än. Men jag har min kvot fylld sedan förra och förrförra året. Morr..
Förra året fick Pro och jag syn på en liten notis på skolans hemsida. Att de skulle införa skoluniform. Upprörda rusade vi upp på receptionen och började gorma om att "Det kan ni väl inte göra?" och "Varför i hela friden ska ni göra det?!". Kvinnan bara log, lät oss hållas några minuter och frågade sedan; "Vilken dag är det idag?"
Hm.

Året innan det lurade mamma mig. Hon hade gått till jobbet innan jag vaknade, och ringde därifrån till mig för att ljudligt kungöra att; "Sötis har fått ungar, Sötis har fått ungar!".
Sötis är då min före detta kanin.
Det faktum att mamma låtit bli att väcka mig på morgonen utan väntat en halvtimma för att sedan ringa brydde jag mig inte om när jag yrvaket slänge mig ut sängen. Det faktum att Sötis sedan flera år tillbaka är steril, och dessutom bor tillsammans med en annan honkönad kanin spelade inte heller någon roll. Jag var tvärsäker på att Sötis verkligen fått kaninungar.

Nu börjar vi strax, och det skulle inte förvåna mig om vi snart blir lurade.
Har ni blivit lurade än? Eller planerar ni att lura någon?

Se upp idag! Hejhojs.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Första luret skedde redan 6.30 :) (Fråga Anna asg)

Datum: 2010-04-01 Tid: 09:37:59
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback