Bokköp.

Jag hade utvecklingssamtal idag, och i väntan på att min käre moder skulle komma till Västerås gick jag runt lite på stan. Som vanligt fastnade jag i en bokaffär, och bestämde mig för att köpa hem The Host som jag läste i engelskan.. fast på svenska då. Genom dina ögon.. Jag tycker alltid det är segt när man översätter något heeeeeelt annorlunda, fast jag måste medge att jag tycker Genom dina ögon är bättre än "Värden", eller hur man väst ska översätta The Host.
Varför jag köper den på svenska är att a) jag tycker om att läsa i allmänhet och b) jag ville läsa den på svenska, då jag inte var helt hundra på alla beskrivningar osv.



Och när vi ändå talar om böcker, och om titelöversättningar...
Den här boken håller jag på att läsa just nu. Ögat över Månskäran. På engelska heter den A Great and Terrible Beauty... eh. Nä, jag tycker inte om felöversättningar alls. Absolut värst är det när de försöker översätta engelska låtar till svenska i filmer! Yuck.


Kommentarer
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback