Fy för Sverige.

Jag har inget emot traditioner. Vissa kan vara riktigt trevliga, och högtidstraditioner som jul, påsk osv är bara roliga. Men det här tar väl ändå alla priser som finns?


De ska skilja sig, men får inte eftersom vår kronprinsessa inte gift sig än.. Tidigare fick de väl inte gifta sig eftersom Victoria inte gjort det.
Är jag ensam om att verken bry mig, eller förstå varför det är så fruktansvärt viktigt? Och ärligt talat, vad gör det för skillnad? Med risk att låta både sur och trångsynt är min uppfattning att kungafamiljen inte gör mycket mer än åker omkring och hälsar på andra kungligheter och betydande människor, samt sitter och ler på vissa stora tillställningar. Jaja, de representerar Sverige, men ändå? Människor skiljer sig varje dag, varför ska det här vara någon skillnad bara för att det är "oerhört ovanlig"?
Just därför tycker jag att de ska få skilja sig nu. När man börjar ta traditioner lika gamla som mossan i skogen som ett argument för något så här stort, kanske det är dags att tänka över de här traditionerna?



http://www.aftonbladet.se/brollopet/article6949638.ab

Hm. Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Helt stört! Ja, jag håller med dig, kungafamiljen gör INGEN nytta.

Datum: 2010-04-15 Tid: 09:42:30
Hemsida: http://www.lovisabernerus.blogspot.com
Postat av: Hon.

Men herregud. o.o Sveriges ''traditioner'' har verkligen börjat gå mig på nerverna...

Datum: 2010-04-15 Tid: 18:32:18
Hemsida: http://spiderwikk.blogg.se/
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback