Besvikelse.


http://www.sf.se/filmer/film/16002704/Klara


När jag gick i... kan det ha varit fyran eller femman... så hittade jag en serie hästböcker. Pia Hagmar hade skrivit dem, och de handlade om en flicka som hette Klara. Jag älskade dem och plöjde igenom alla runt 18 böcker.

Nu fick jag reda på att de ska göra film av böckerna. Och det är ju rätt coolt, mina favoritböcker som barn ska äntligen bli film! Trodde jag.

Som Tony Irving skulle ha sagt: MEN

För det första är det en svensk hästfilm. Och jag måste säga att det är okey att den inte är superbra gjort, det är ju svenks hästfilm. Liksom... svensk. Sverige kan inte göra bra hästfilmer, de kan knappt göra bra vanliga filmer om man jämnför med USA.

Problemet är att de pressat ned ungefär sju böcker i en och samma film. Vilket förstör hela händelseförloppet.
Jonte ska inte se ut som Sickan i Lilla Jönssonligan och Klara ska verkligen inte träffa honom redan.
Han ska inte veta om Star före Klara.
Star ska verkligen inte vara en häst de hittar mitt ute i skogen.
Klaras mamma ska inte vara en uppklädd snofsig tant.
Och minns jag fel eller var det inte Klaras pappa som var mest positiv till att hon höll på med hästar?

Nu låter jag som en riktig Klara-nörd. Men kom igen?
Filmen verkar väl... rätt okey. Men hade någon sagt att filmen var baserad på Klaraböckerna hade jag skrattat och sagt "Aldrig i livet"

Kommentarer
Postat av: Bella

o.O

Vad dåligt!!! Jag älskade de böckerna. I SKOGEN!?! Kom igen -.-

Datum: 2010-03-24 Tid: 11:37:05
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback