Winnie är hemma!!



Resan från Krylbo till Sala gick bra. Winnie var jätteduktig, och har ju ändå inte åkt transport mer än två gånger innan och ändå var hon lugn och snäll. Väl på Sorf var hon sååå nyfiken och lyssnade på allt. Det kändes jobbigt att lämna henne där sen. Ensam i en utebox (de målar om i stallet hon står i) i ett främmande stall, utan några kompisar eller någon som helst aning om varför hon är där. Vi ska dit tidigt i morgon iallafall.

Fakta om Dalwinnie Dalwinnie (egentligen Dalwhinnie, men jag tycker inte om det där H:et x) ) är ett fyra år gammalt sto. Hon är efter Acacio (mycket bra hingst :) ) och undan Glen Garioch xx (varför döper man sitt sto till Glen? x'D ). Mamman är renrasigt fullblod, och pappan ca 35 % fullblod, alltså är Winnie ca 85 % fullblod.
(EDIT ;; Haha, vi kan inte räkna. Winnie är ju typ 67.5 % fullblod.)
Riden i ca två månader, men mycket mogen och duktig.

Hm, så mycket mer vet jag nog inte om henne än... Förutom att hon är underbart lugn och mysig. Och hon ÄLSKAR min kameraväska! Hon vill nosa på den hela tiden! x)

Nu kommer bildbomd!

Står i transporten och väntar på att få åka.


Hälsar på Bella i Sala.


Sen fick Bella leda ut ur transporten och leda omkring lite.


Min tur att leda.




Sedan fick hon prova sin nya hage lite.




Den tillfälliga boxen.


Här är Bella som försöker undvika att bli blöt om fötterna.
  x'''D

Kommentarer
Postat av: Bella

Winnie <3<3<3

GUD så fin hon var!!! Och hur lugnt och cool som helst!

Det var så kul att se när hon försökte trava efter dig när du gick i förväg medans Anna ledde henne ^^ <3

Stirra på sista bilden

Fortsätta stirra

Fortsätta stirra och luta sig farmåt för att bekräfta vem det är

SKRIKA!!!

Hehe :P

Datum: 2009-07-03 Tid: 22:44:57
Postat av: Sara [pollux-sara]

Sjukt fin pålle! <3

Datum: 2009-07-03 Tid: 23:20:52
Postat av: Shadow

Hon är så söt! jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för henne och dig!:)<333

Datum: 2009-07-03 Tid: 23:39:04
Postat av: Mellliie

Asså, fy fan vad hon är fin!

Lycka till med henne! Om några år får ni hälsa på och tävla på Enköpings RK ;) <3

Datum: 2009-07-04 Tid: 07:46:17
Postat av: Trölli<3

Winnie=<33333333333333

Fan vad hon är fin asså :o

Lycka till me henne nu ;)

Datum: 2009-07-04 Tid: 12:42:06
Postat av: Gunilla

Ser ut som hon fick en trevligare hage att gå i där än på Åsebo :-) ...

Datum: 2009-07-04 Tid: 15:24:42
Postat av: Soffan - hästtokig

Kul, hoppas verkligen att det går bra! :D

Datum: 2009-07-04 Tid: 20:43:05
Hemsida: http://soffanbloggisch.blogg.se/
Postat av: N

haha på bilden där du leder där e mamma cykel xD



FIna bilder :D

Datum: 2009-07-06 Tid: 11:45:17
Postat av: Malan :D

finfin! :D

Höll ni till på Åsebo? :oooooooo

min ridklubb :') Jag bor i Avesta(Krylbo)

vad kommer Winnie ifrån då? :D

Datum: 2009-07-06 Tid: 12:39:00
Hemsida: http://linnisheer.blogspot.com
Innan du kommenterar:
• Det är förbjudet att ta/använda mina bilder.
• Jag använder utav en Nikon D60
• Och bildbehandlar med Photoshop CS3

Jag hjälper inte till med design/blogg problem. Dock kan jag tänkas göra bloggdesigner på beställning.
Kontakta mig då på mejladressen nedan.
Dit kan du även vända dig om du har andra frågor.

Kontakt:
[email protected]

Hoppas du återkommer till bloggen! / Jonna



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback